Parkeervergunningen

Veelgestelde vragen bedrijven

De digitale bedrijfsvergunningen vraagt u aan in het E-loket en uw kenteken meldt u aan in Key2Park. Om gebruik te kunnen maken van Key2Park, moet u eerst een aantal stappen doorlopen. Onderstaand treft u uitleg en de meest gestelde vragen en antwoorden m.b.t. het E-loket en het gebruik van Key2Park.

 

 

Informatie over het E-loket

Het E-loket is een veilig, digitaal loket waarin u eenvoudig met eHerkenning uw parkeerzaken regelt. In het E-loket kunt u gemakkelijk zelf online:

  • Een nieuwe vergunning aanvragen en betalen (internetkassa)
  • Een bestaande vergunning wijzigen
  • Een bestaande vergunning verlengen of beëindigen
  • De jaarlijkse verlenging van uw vergunning betalen

Hoe kom ik in het E-loket?
U klikt op de button 'E-loket' op de homepage van deze website. Vervolgens klikt u op ‘aanmelden’. Het eHerkenning logo verschijnt zodat u hier op kunt klikken. Met uw eHerkennings gegevens logt u in. Beschikt u nog niet over eHerkenning? Vraag deze dan aan via www.eherkenning.nl. U heeft nu toegang tot het E-loket. In het E-loket kunt u parkeerproducten aanvragen, beëindigen of wijzigen. 

Voordat u gebruik kunt maken van het E-loket, moet u eerst uw e-mailadres registreren/valideren.

Hoe valideer ik mijn e-mailadres?
Om parkeerproducten te kunnen aanvragen, beëindigen of wijzigen, is er in het E-loket een gevalideerd e-mailadres nodig. Dit gaat als volgt:

  1. Eerst logt u in in het E-loket via de homepage van deze website (zie bovenstaande opmerking); 
  2. Vervolgens klikt u op registreren/valideren; 
  3. U vult uw e-mailadres in en klikt op bevestigen; 
  4. Bevestig nogmaals uw invoer;
  5. U ontvangt een e-mail met een controlecode op het opgegeven e-mailadres;
  6. Voer de controlecode bij uw contactgegevens in om uw e-mailadres te bevestigen;
  7. Uw e-mailadres is nu gevalideerd (u ziet bovenaan de pagina met uw relatiegegevens een groen vinkje staan bij het ingevulde e-mailadres); 
  8. U kunt nu het E-loket gebruiken.

Meer uitleg nodig? Klik op onderstaande link voor de instructie met afbeeldingen.
Hoe-registreer-ik-mijn-e-mail-adres-in-het-E-loket.pdf


Hoe vraag ik een bedrijfsvergunning aan?

  1. Ga naar het E-loket en log hier met uw E-herkenning in.
  2. Als u voor het eerst gebruik maakt, vragen wij u eerst uw e-mail adres te registreren
  3. Bij "Nieuwe vergunningen" zie u voor welke bedrijfsvergunningen u in aamerking komt.
  4. Klik de benodigde vergunning aan en volg de benodigde aanvraagstappen in het E-loket. 
  5. Na uw i-Deal betaling in het E-loket, is uw vergunning geldig. U ziet deze bij huidige vergunningen staan.
  6. Om uw vergunning in gebruik te nemen, koppelt u deze vervolgens in Key2Park waar u het kenteken kunt aanmelden. Lees hiervoor de instructie van Hoe activeert en koppel ik mijn vergunning in Key2Park?

Meer uitleg nodig? Klik op onderstaande link voor de instructie met afbeeldingen.
 Hoe-vraag-ik-een-bedrijfsvergunning-aan-in-het-E-loket.pdf

 

Wat is Key2Park?
Key2Park is een webomgeving met bijbehorende app waarin u gemakkelijk een kenteken aan- en afmeldt op uw vergunning. 

Hoe kom ik aan de Key2Park app?
Deze kunt u downloaden in de appstore. De app is gratis verkrijgbaar onder de naam: Key2Park. U kunt natuurlijk ook gebruik maken van Key2Park via uw computer (op de website van Parkeerservice vindt u een directe link naar Key2Park).

Hoe activeer en koppel ik mijn vergunning in Key2Park?

  1. Uw kenteken meldt u aan in Key2Park. Koppel hiervoor eerst uw vergunning eenmalig aan Key2Park;
  2. Op uw e-mailadres heeft u hiervoor een mail met instructies en een activatielink ontvangen: 
  3. In de mail staat een blauwe link. Klik op deze link;
  4. Klik op JA als u de vergunning aan een ander account wilt koppelen, maar heeft u nog geen account en wilt u het product aan uw eigen account koppelen, dan klikt u op NEE;
  5. U komt nu in een scherm terecht waar u een account kunt aanmaken. Vul de gevraagde gegevens in (gebruikersnaam en wachtwoord) en klik hierna op het vinkje;
  6. Nu bent u in het inlogscherm van Key2Park en kunt u gebruik maken van Key2Park.
  7. Let op! Heeft u meerdere vergunningen, dan herhaalt u deze stap voor ieder parkeerproduct. Heeft u geen activatielink ontvangen, stuur dan een mail naar ParkeerService.

Meer uitleg nodig? Klik op onderstaande link voor de instructie met afbeeldingen.
Hoe-activeer-en-koppel-ik-mijn-vergunning-in-Key2Park-2.pdf
 

Hoe meld ik een kenteken aan?

  1. Log in met uw accountgegevens in Key2Park en klik op ‘Start of plan een nieuwe actie’ (u ziet nu de gekoppelde parkeerproducten staan); 
  2. Klik op uw parkeervergunning en vervolgens op het startpijltje;
  3. Vul het kenteken in waarvoor u een parkeeractie wilt starten bij het woord kenteken;
  4. De starttijd wordt automatisch ingevuld. U kunt dit wijzigen door het aanklikken van de datum en tijd. Er wordt nu een kalender geopend waarin u de voorgestelde begintijd kunt wijzigen. Hierna klikt u op 'instellen' en vervolgens op 'bevestigen'. Wilt u niets wijzigen, klik dan op sluiten. 
  5. U kunt ook alvast een eindtijd instellen. Als u geen eindtijd invult, dan zal het systeem een voorstel doen. In Gouda is de standaard eindtijd/datum een jaar later dan de begintijd/datum. Dit om te voorkomen dat u elke dag opnieuw moet aanmelden. Klik op bevestigen als u akkoord bent met het voorstel  De parkeeractie wordt gestart.

Meer uitleg nodig? Klik op onderstaande link voor de instructie met afbeeldingen.
Hoe-meld-ik-een-kenteken-aan.pdf

Hoe zet ik een kenteken in 'Favoriet'?

  1. Door op het icoon met de ster te klikken, kunt u het betreffende kenteken als 'favoriet' aanmerken;
  2. Vul bij 'beschrijving'de naam die u dit kenteken wilt geven in en bevestig dit door op het vinkje te klikken;
  3. Er verschijnt nu een naam naast het kenteken. 

 Meer uitleg nodig? Klik op onderstaande link voor de instructie met afbeeldingen.
Hoe-zet-ik-een-kenteken-in-favorieten-bedr-.pdf